Disseny de Trajectòries d'Ensenyament-Aprenentatge per Orientar l'Aprenentatge de les Matemàtiques a l'Educació Primària.

TORNAR

Aquesta línia de recerca està basada en l’Educació Matemàtica Realista (EMR), que neix als Països Baixos l’any 1970 i que defineix el sistema holandès de l’educació matemàtica. L’EMR va ser definit bàsicament per Freudenthal, el qual pensava que les matemàtiques han de tenir una connexió amb la realitat i s’han de promoure com una activitat humana.


La principal idea de l’EMR és oferir plantejar als estudiants situacions-problema que ells puguin imaginar i per tant els sigui més fàcil involucrar-se. L’EMR proposa definir trajectòries d’ensenyament-aprenentatge que proporcionen una idea de com es pot realitzar el procés d’aprenentatge.


L'Ensenyament-Aprenentatge de les Fraccions en l'Educació Primària

Concretament, estem treballant en el disseny d’una trajectòria d’ensenyament-aprenentatge dels nombres fraccionaris a Primària que hauria de servir com a guia per al treball d’aquests, tant per a la formació inicial com per a la formació permanent de mestres. La idea és mostrar exemples d’activitats per a cada un dels moments clau en cada nivell d’aprenentatge i  per als salts  que cal anar fent per avançar en la trajectòria. També pretenem mostrar exemples de contextos aplicats i raonaments que haurien de realitzar els nens a Primària.